Rejseeventyr

Dear Diary. London was lovely.

Dag 1 fyldte jeg år, og vågnede til sang, kage(r), jordbær, en Wallpaper-guide til London og picnic på gulvet i dyne og nattøj. Har jeg verdens sødeste veninder, eller hvad?

Vi gik tur hele vejen gennem Kensington Garden og Hyde Park i morgenregnen, sammen med kondiløbere og hundeluftere.

… for at gå amok i Primark (499-517 Oxford Street). Av mit dankort.

Vi besøgte Universal Music UK for at hente nogle koncertbilletter jeg havde fået af en kollega, og de havde deres egen ismaskine!

Vi spiste aftensmad i Chinatown.

Og så musical på Apollo Victoria Theatre (17 Wilton Road).

Dag 2 kørte vi med bus.

Vi drak kaffe og spiste pandekager.

Der var pæne forårsfarver overalt!

Men det regnede, så vi gik på Tate.

Og drak mere kaffe.

Vi kiggede på Yayoi Kusamas prikker.

Og gik på Borough Market (8 Southwark Street) så snart vejret skiftede, for at hapse smagsprøver og spise sen frokost.

Vi kørte lidt mere med bus – det er klart den bedste måde at se London på, og ikke så klaustrofobisk som undergrunden. Plus, man kan bruge den samme billet.

Vi fandt den fineste, gammeldags slikbutik ved Covent Garden.

Den aften spiste vi på en restaurant i Soho, som min veninde havde fået anbefalet, med interaktive borde. Ved hjælp af en lille mus kunne man browse i menuen, vælge baggrundsbillede og farver på bordet, se retterne på sin tallerken, spille spil, se et bykort og planlægge sin rute samt lure i køkkenet via et webcam. Det var helt vildt sjovt, maden smagte godt og priserne svarede faktisk ‘kun’ til en god restaurant i København.

Inamo, 134-136 Wardour st. Bordbestilling er en god ide. Bagefter tog vi på The Social og drak øl.

Dag 3 spiste vi engelsk morgenmad på en pub.

Vi tog til Notting Hill og kiggede på pæne facader, madboder, kager, grafitti og smykkekrejlere.

Topshop havde sjove ting.

Og her laver vi pæne ansigter på Picadilly Circus og sender Instagram-postkort til dem derhjemme.

Om aftenen var vi til koncert med Bombay Bicycle Club.

De spillede på Alexandra Palace (“Ally Pally” som vores nye engelske venner kaldte det) som ligger på toppen af London, og faktisk er – ja et gammelt palads. Man kan se programmet her, og bl.a. LCD Soundsystem har spillet der før. Sejt! Bagefter fandt vi vores hostel, og tog et nattog til lufthavnen. Det var en dejlig-dejlig tur, med alt for lidt solskin, men med oplevelser, grin og tiltrængt venindetid.

Du kan finde alle stederne sammen med resten af mine London-anbefalinger på mit kort, lige her.