Fotografi, Sponsoreret indlæg

Ud i foråret, med rejsekortet.

Jeg har været så heldig, at få mig et rejsekort, og det har for mit vedkommende været en motivation for at tage flere ture ud af byen! Jeg er opvokset på Amager, og bor på Nørrebro, og jeg kører med tog én gang om året til Roskilde Festival, samt med metro når jeg skal til lufthavnen. Resten af min daglige transport foregår på min blå-blå cykel. Nå – men tilbage til historien – jeg fik et rejsekort som var meget nyt og spændende for mig, så det skulle testes i påsken, med kurs mod Dyrehaven!

(Ja, jeg ser ret uhyggelig ud med midterskilning og manglende smil)

Jeg havde taget tre af de fineste veninder med mig, og det smarteste var, at vi kunne rejse sammen på ét kort – da vi altså fandt ud af hvordan! På den måde kom vi lynhurtigt med et tog, og fik grupperabat, så vi alle kom til Klampenborg for sammenlagt 80 kroner. Jeg tænker at det klart er en fordel at én på den måde lægger ud, både ved at man sparer penge, men også ved at MobilePay i hvert fald allerede er fast inventar i min kreds. Det går ligesom lidt mere tjept på den måde.

For god ordens skyld – og fordi vi selv havde lidt svært ved det – kan jeg lige fortælle, at automaterne som man checker ekstra personer ind på, ser lidt anderledes ud end de normale skærme, ved at de har de små knapper oppe i toppen. Man trykker + for hver ekstra person man vil tage med sig, og når man checker ud på sin destination gør man det på almindelig vis, ved automaterne med det røde mærke. Fagre nye (offentlig transport) verden.

Vi fandt den bedste plet til picnic, ved siden af det forårsfriske træ, og med os havde vi alt fra hjemmebagte boller til knækbrød, kaffe, pålæg og lækre sager fra Torvehallerne som vi havde købt med, før vi hoppede på toget ved Nørreport.

Kagerne fra Laura’s Bakery var et kæmpe hit (især hindbærsnitten, nam!) for man må altså ikke gå ned på sukker, når man er ude i den friske luft. Det giver røde kinder at komme væk fra asfalt og ud på græs! Efter det formidable måltid gik vi en lang tur rundt i Dyrehaven, og bemærkede fuglefløjt og begyndende forår. Bladene på træerne flirtede med at springe ud når som helst, og dyrene havde taget deres unger med. Hvis rejsekortet havde virket på en hestevogn, havde jeg også taget sådan én! Det er simpelthen så charmerende.

Jeg tror virkelig, at grønt og frisk luft er godt for sjælen, selvom det også er skønt at hænge ud på Dronning Louises Bro på en solskinsdag, vil jeg gerne være bedre til at tage på udflugter. Jeg er ved at sammensætte en liste over hvor jeg ellers vil hen, og lige nu lyder den bl.a. på Lousiana, Fredensborg Slotshave, Utterslev Mose (og jeg vil faktisk også gerne se Grundtvigs Kirke som ligger i området) og så vil jeg faktisk også gerne udforske Ørestad lidt nærmere. Rejsekortet gælder heldigvis i hele Danmark, så jeg kommer også til at benytte mig af det til sommer, når jeg bl.a. skal til Tisvildeleje. Har I andre gode forslag?

Indlægget er sponsoreret af Rejsekortet.

Forrige indlæg Næste indlæg

Der er mere fra samme hylde her: